неделя , април 23 2017
Начална Страница / Актуални / 8 грешки, които правите с кафето и които намаляват неговите ползи

8 грешки, които правите с кафето и които намаляват неговите ползи

Много се спори относно това полезно или вредно е кафето. И докато много съвременни изследвания сочат, че като цяло кофеиновата напитка е по-скоро полезна, специалистите добавят – при условие, че се ползва по правилен начин.

Хората, които консумират кафе, като цяло живеят по-дълго, според най-дългото изследване върху напитката, проведено от 1976-та година насам от професорът от харвардския университет Франк Ху.

Пиещите кафе са по-малко податливи на болести свързани с мозъка и сърцето. Кафето намалява възможността за изпадане в депресия и самоубийство. То има доказан ефект за намаляване на опасността от развиване на диабет тип II, както и върху заболявания, свързани с черния дроб, включително и рак.

Кафето намалява опасността и от развитието на Паркинсон, като помага за метаболизиране на захарта. Разбира се, не всеки организъм реагира на кафето по един и същ начин, предупреждава професорът.

Ето осем често срещани грешки от консуматорите на кафе:

1. Купувате го мляно

Да, покупката на кафе на зърна изисква повече усилия при приготвянето му, тъй като включва и неговото мелене. Според изследване на Food Chemistry обаче, мляното кафе съдържа повече свободни радикали, които допринасят за повишаване на стреса на организма.

2. Съхранявате го в оригиналните опаковки

coffee store

Отново според Food Chemistry, нивата на свободните радикали се повишават с по-голяма експозиция към въздуха. Когато това се случва, повече от така важните антиоксиданти, съдържащи се в кафето отиват за да неутрализират свободните радикали. В резултат на това тяхното количество намалява в тялото ви. Антиоксиданите са тъй важните компоненти на напитката, с благоприятен върху здравето ви ефект.

Затова съхранявайте кафето във вакумна среда. Веднъж когато отворите пакета, не го дръжте в оригиналните му опаковки.

3. Пиете го много рано

кафе

Да изпиете първото си кафе веднага след като станете, в 7 часа сутранта например,  не е най-доброто решение. Това е така, защото в първите няколко часа след сън нивата ви на стресов хормон – кортизол, са при най-високите си стойности.

Т.е. тялото ви се енергизира по естествен път. Затова според експертите най-добрият час за първо кафе е около 10 сутринта, когато нивата на този хормон започнат да намаляват.

4. Тъмного кафе съдържа повече антиоксиданти

Това не е вярно. Експертите препоръчват да пиете кафето, което в най-голяма степен се доближава до вашите вкусове, а не това, което смятате, че има най-много антиоксиданти в него.

Изследванията относно това кое кафе е оптимално за вашето здраве са още в начална фаза, така че докато бъде даден отговор на този въпрос, е добре да се наслаждавате на вкуса на напитката, която в най-голяма степен ви допада.

Вижте още на следващата страница…

Провери също

как да инвестирате

Ето колко трябва да пестите на година за да станете милионер?

Искате ли да станете милионер? Това е риторичен въпрос… Че кой не иска!? След като …