понеделник , декември 5 2016
+500
Начална Страница / Актуални / 8 грешки, които правите с кафето и които намаляват неговите ползи

8 грешки, които правите с кафето и които намаляват неговите ползи

Много се спори относно това полезно или вредно е кафето. И докато много съвременни изследвания сочат, че като цяло кофеиновата напитка е по-скоро полезна, специалистите добавят – при условие, че се ползва по правилен начин.

Хората, които консумират кафе, като цяло живеят по-дълго, според най-дългото изследване върху напитката, проведено от 1976-та година насам от професорът от харвардския университет Франк Ху.

Пиещите кафе са по-малко податливи на болести свързани с мозъка и сърцето. Кафето намалява възможността за изпадане в депресия и самоубийство. То има доказан ефект за намаляване на опасността от развиване на диабет тип II, както и върху заболявания, свързани с черния дроб, включително и рак.

Кафето намалява опасността и от развитието на Паркинсон, като помага за метаболизиране на захарта. Разбира се, не всеки организъм реагира на кафето по един и същ начин, предупреждава професорът.

Ето осем често срещани грешки от консуматорите на кафе:

1. Купувате го мляно

Да, покупката на кафе на зърна изисква повече усилия при приготвянето му, тъй като включва и неговото мелене. Според изследване на Food Chemistry обаче, мляното кафе съдържа повече свободни радикали, които допринасят за повишаване на стреса на организма.

2. Съхранявате го в оригиналните опаковки

coffee store

Отново според Food Chemistry, нивата на свободните радикали се повишават с по-голяма експозиция към въздуха. Когато това се случва, повече от така важните антиоксиданти, съдържащи се в кафето отиват за да неутрализират свободните радикали. В резултат на това тяхното количество намалява в тялото ви. Антиоксиданите са тъй важните компоненти на напитката, с благоприятен върху здравето ви ефект.

Затова съхранявайте кафето във вакумна среда. Веднъж когато отворите пакета, не го дръжте в оригиналните му опаковки.

3. Пиете го много рано

кафе

Да изпиете първото си кафе веднага след като станете, в 7 часа сутранта например,  не е най-доброто решение. Това е така, защото в първите няколко часа след сън нивата ви на стресов хормон – кортизол, са при най-високите си стойности.

Т.е. тялото ви се енергизира по естествен път. Затова според експертите най-добрият час за първо кафе е около 10 сутринта, когато нивата на този хормон започнат да намаляват.

4. Тъмного кафе съдържа повече антиоксиданти

Това не е вярно. Експертите препоръчват да пиете кафето, което в най-голяма степен се доближава до вашите вкусове, а не това, което смятате, че има най-много антиоксиданти в него.

Изследванията относно това кое кафе е оптимално за вашето здраве са още в начална фаза, така че докато бъде даден отговор на този въпрос, е добре да се наслаждавате на вкуса на напитката, която в най-голяма степен ви допада.

Вижте още на следващата страница…

Plus500

Провери също

etf

Най-печелившите и най-губещите ETF-и от началото на бичия пазар в САЩ

Щатските пазари, се радват на един от най-дългите си „бичи пазари“ в историята. Стартирало през …