Начална Страница / Актуални / Три от най-големите грешки, които правите в темата на имейла

Три от най-големите грешки, които правите в темата на имейла

Всички ползваме имейлите си за работа. Една от най-важните части на електронните писма се крие в темата (subject) им.

Това е на практика първото нещо, което адресанта ще прочете. И там хората се опитват да са особено креативни. Има обаче, определени правила, които трябва да се спазват, когато задавате тема.

тема на имейл

Не бива темата да е прекалено дълга, груба или да сочи дадено ваше желание. В допълнение, няма нужда от прекомерна пунктуация или пък темата да е твърде обяснителна. Задължително трябва тя да е изписана на български!

Ето три често задавани теми, които е добре да избягвате, въпреки че сочат точно какво искате:

„Обади ми се“

Тази тема е една от най-често ползваните и същевременно най-досадните. Ако сте били достатъчно изразителни в писмото си, то ясно е, че получателя ще се свърже с вас, ако има интерес и желание да го направи.

Получателят може да се подразни, или дори да се отегчи от подобна тема. Обикновено такава тема се свързва с негативно усещане или се приема , че е предвестник на лоши новини.

Ако става въпрос за проблем и нужда от спешна комуникация, то можете да уточните за какъв проблем става въпрос. Например „Имаме проблем с доставките за клиент Х“.

„Трябва да поговорим“

Още една досадна тема. Особено притеснителна може да е тя за получателите на писмо от мениджмънта на компанията. Не искате да всявате страх и паника в служителите си, нали?

Вместо това можете да напишете „Трябва да обсъдим нещо свързано с работата“, или пък „Трябва да направим уточнения по проект Х“.

Спешно!!!!

Може и наистина да става въпрос за спешен въпрос. И все пак добре е тонът да е малко по-мек. Отново всявате ненужни притеснения и паника в насрещната страна, преди да бъде прочетен имейла и за какво наистина става въпрос.

Вместо това, опитайте се да поясните кой е належащия проблем в рамките на едно изречение. Текстът по-долу, ще дава още пояснения на ситуацията.

Провери също

Осем книги, които всеки предприемач трябва да прочете

Септември традиционно се свързва със старта на новия бизнес сезон. Това е времето, когато бизнес …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *