събота , декември 3 2016
Начална Страница / Актуални / Шест начина да откривате „фалиращи“ компании

Шест начина да откривате „фалиращи“ компании

В инвестирането е много важно да залагате на компании, чийто шансове за това да фалират, клонят към нула. И докато почти няма компания, която да е „имунизирана“ от фалит, в съвременния технологичен свят в който живеем, важно е да се опитвате да откривате „победителите“ във всяка една индустрия.

Три тривиални компании за пенсионния ви портфейл

В светлината на тези мисли, е добре да имате способност да различавате компании, вървящи по така наречената „спирала към смъртта“, която почти винаги свършва с изчезването на една публична компания. Ето шест признака, че една компания е тръгнала по този път…

1. Не се учат от историята

В циклични сектори и индустрии, като енергийния, автомобилния или имотния, често любимите на Уолстрийт компании залагат на „заемни средства“, като средство за разрастване на бизнеса си.

дълг

Големите дългове обаче, правят почти всяка една компания кандидат за „фалит“. Всъщност неразумните нива на дълга са един от основните причини, водещи до изчезването на една компания.

От 2014-та година например, следствие на поевтиняването на петрола, около 70 енергийни компании, които преди това са били много популярни сред инвеститорите, не успяха да върнат задължения в размер на 40 милиарда долара и са фалирали.

2. Разчитат единствено на определена формула за успех

Компаниите в сектора на бързото хранене например, следват един и същ модел на поведение – ръстът винаги е добър и ефективен начин за развиване на бизнеса. Има много примери за фалирали компании в сектора.

Компаниите трябва с пълна сила да осъзнават, че ако една формула е била печеливша за техен конкурент, това не е задължително, че ще проработи и за тях.

3. Подвеждат клиентите си

clients

През 2012-та година, търговската верига JC Penney ефективно „уволни“ своите клиенти. Изпълнителният директор на компанията – звездата Рон Джонсън, премахна купоните, както и по-скъпите марки от веригата.

Така той разочарова основната част от потребителите й, които спряха да я посещават. На практика Джонсън обърка личните си виждания и предпочитания с тези на потребителите.

4. Стават жертва на мания

Понякога хората са толкова убедени в определена история, продукт или начин на мислене, че се вманиачават и не виждат действителността.

Като пример можем да посочим канадската компания Blackberry, която от пионер при смартфоните се превърна в „изчезнал вид“, заради недалновидността на своя мениджмънт.

Мениджърите на компанията бяха убедени, че новите смартфони на Apple няма как да успеят, а устройствата й винаги ще са предпочитани от публиката. „Кой би искал смартфон без физическа клавиатура“, бе основната презумпция на изпълнителните директори на компанията?“. Е оказа се, че тяхната вманиаченост се оказа пагубна…

5. Не се адаптират към новата реалност

netflix-amazon_-590x350

Компанията Blockbuster Video е основен пример за това. През 2007-ма година, тя започна да губи сериозен бизнес за сметка на стартиращата тогава компания Netflix (NFLX).

Вместо да предприемат масирана онлайн контраофанзива, мениджмънта удвои усилията си към търговската си мрежа и офлайн концепция.

plus500

Провери също

etf

Най-печелившите и най-губещите ETF-и от началото на бичия пазар в САЩ

Щатските пазари, се радват на един от най-дългите си „бичи пазари“ в историята. Стартирало през …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

plus500