вторник , декември 12 2017
Начална Страница / Актуални / Искате да „таймирате“ пазара през януари – пробвайте с Michael Kors…

Искате да „таймирате“ пазара през януари – пробвайте с Michael Kors…

Да не се опитвате да „таймирате“ пазара, е нещо което много пазарни експерти ще ви препоръчат. Да се „таймира“ пазара, на практика означава, да се опитвате да отгатнете най-добрия момент за влизане или излизане от една позиция, най-често на база на историческото й представяне.

В основата на това, експертите да препоръчват да се избягва тази стратегия стои схващането, че трябва да търгувате дългосрочно и по тренда. В допълнение, таймирането изисква съществен опит, наблюдения, познания и дисциплина от страна на инвеститорите, за да не попаднат в капана на „вечната загуба“, или емоционалната обвързаност.

Търговия с опции на практика – страдал при Alibaba

И все пак, всяка една инвестиционна стратегия е добра, стига да изкарва пари на инвеститорите. А това, до голяма степен, зависи от правилното й прилагане и в среда, подходяща за нея.

Та, какъв по-добър момент от това инвеститорите да се опитат да „таймират“ пазара от началото на годината?

Сега ще представим една възможна стратегия за „таймиране“, като ще дадем и един пример за прилагането й. Между другото стратегията, която ще покажем, е доста прилагана от техническите анализатори и тя на практика се обуславя на историческото представяне на един актив в определени периоди от годината.

Както всички знаем, в основата на широко-популярния „януарски ефект“, стои наблюдението, че през януари, пазарът се представя традиционно добре, в исторически аспект. Разбира се, инвеститорите трябва да са напълно наясно, че историческото представяне на един актив не гарантира, че пазарът ще се представя добре и в бъдеще. А това им бе напомнено по най-грубия начин миналия януари, когато станахме свидетели на резки разпродажби, вместо на очаквания „януарски ефект“.

Та актива, с който ще покажем, как може да се опитате да „таймирате“ пазара няма да е широкия щатски индекс. Подбрали сме акциите на производителя на облекла и аксесоари Michael Kors.

Наблюдения върху графиката на компанията, за последните пет години сочи, че акциите на компанията имат „склонност“ да поскъпват от началото на годината, до около средата на февруари.

таймиране на пазара

За посочения период, те поскъпват с 60% през 2012-та година, с 21% през 2013-та година, с 19% през 2014-та година, с 6% през 2015-та година и с 52% през 2016-та година.

Или средният ръст на акциите на компанията за последните пет години, от началото на януари до средата на февруари, възлиза на 31.6%. Т.е. налице е позитивна тенденция за представянето на акциите на компанията в избрания период, през всяка една от петте години.

Това е добро основание да се опитаме да таймираме пазара, или да заложим, че акциите на компанията отново могат да се представят добре от началото на януари до средата на февруари.

Най-важното при следване на тази стратегия е инвеститорите да следват първоначалния план. А той е да купуват акции на компанията в края на годината и да ги продадат в средата на февруари. Ако за този период няма ръст, то търсената зависимост не е налице и трябва да приключите позицията си, защото тя излиза от предполагаемия модел на поведение. Както вече споменахме, не всеки път стратегиите за таймиране на пазара са печеливши.

Една от най-често срещаните грешки на инвеститорите е да се обвързват емоционално с акциите на компаниите и да стават техни заложници, държайки ги извън пределите на очакваните модели на поведение.

* материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на акции

Провери също

най-скъпа картина

Някои от най-скъпите неща в света

Някои стоки определяме като скъпи, а други са с цени, които направо не можем да …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *