събота , декември 10 2016
+500
Начална Страница / Актуални / Как да откривате компании ориентирани към ръст?

Как да откривате компании ориентирани към ръст?

Акциите ориентирани към ръст, трябва да съставляват част от всеки инвеститорски портфейл, особено такъв с дългосрочен хоризонт. Какво обаче на практика означава една компания да попада в тази категория и какви характеристики трябва да притежава тя? Ето отговор на тези въпроси:

В какво да инвестирате, ако се опасявате от нова финансова криза?

1. Става въпрос за печалби и приходи

риск печалба

Когато търсите качествени компании ориентирани към ръст, трябва да погледнете към историческите ръстове в приходите и печалбите на компаниите. Средния им ръст трябва да е много по-голям от този на сектора и пазара като цяло. Ускорен ръст на печалбите и приходите през последните пет години, обикновено е добър показател, че една компания може да се определи като ориентирана към ръст.

2. Тези компании най-често не плащат дивидент

дивиденти

Когато купувате тези компании, би трябвало да разчитате основно на капиталов прираст, от поскъпване в цените им, а не толкова на изплащан дивидент. Обикновено компаниите в тази категория не плащат дивидент, защото реинвестират всичко за разрастване на бизнеса си.

3. Обикновено са по-малки компании

rocks-balanced-small

Много от компаниите ориентирани към ръст, влизат в категорията „малки компании“, или са с малка пазарна капитализация (обикновено под 2 милиарда долара). Малкият им размер сочи наличието на голям потенциал за повишение в цената.

4. Често са по-млади компании

A nice girl hanging up dollars on the clothesline

Фактът, че компаниите не плащат дивидент, до голяма степен се предопределя от това, че те често са млади компании в начална фаза на развитие. Обикновено компаниите бележат най-голям ръст на печалбите си, когато са в своето първо десетилетие от създаването си.

Например акциите на Facebook, регистрираха ръст от близо седем пъти от първичното си публично предлагане през 2012-та година.

5. Цената на акциите им не винаги има някакъв смисъл

рист млади

За много компании ориентирани към ръст, цената на акциите не отразява моментната им стойност. Много от тези компании са дори на загуба, или се търгуват при „неразумни“ на пръв поглед съотношения цена – печалба. Помислете си за Amazon преди три-пет години…

6. Компаниите ориентирани към ръст, често са свързани с по-високи рискове

риск

Разбира се ръстът си има цена. Често акциите на такива компании са много волатилни и чувствителни към всякакво разочарование, или появата на нови конкуренти в лицето на по-големи и утвърдени компании. Нерядко, те не успяват да направят пробив и да успеят да просъществуват в дългосрочен план.

Продължава на следваща страница…

plus500

Провери също

means

Само тези шест неща трябва да държите в портфейла си

Дръжте портфейла си тънък – това е едно от основните изисквания към всеки модерен мъж. …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *