Начална Страница / Актуални / Анализатор: Няма потенциал за ръст в акциите на Snap след планираното IPO

Анализатор: Няма потенциал за ръст в акциите на Snap след планираното IPO

В началото на тази седмица, от Лондон, стартира роудшоуто на Snap Inc., във връзка с планираното публично предлагане на компанията.

Вече официално – Snap излиза на борсата

Анализатор от „ситито“ обаче, поля „студена вода“, върху амбициите на компанията, като инициира „неутрален“ рейтинг на компанията. Според него, липсва сериозен потенциал за ръст в акциите на компанията отвъд планираната им цена между 14 и 16 долара при първичното публично предлагане.

Джеймс Кордуел, от Atlantic Equities, не присъства по време на презентацията на компанията в понеделник, но е говорил с клиенти, които са присъствали.

facebook

В подробен анализ, Кордуел, поставя ценови таргет на компанията от 14 долара за края на настоящата финансова година, което би означавало, пазарна капитализация за компанията от 19.5 милиарда долара.

И докато според Кордуел, приложението Snapchat е било „забележително“, то е популярно предимно сред младите потребители и на компанията ще е много трудно да прехвърли популярността си отвъд посочената демографска група.

В същото време, основни конкуренти, в лицето на Facebook, засилват конкуренцията за компанията, като добавят подобни на Snapchat характеристики в своите приложения. Това включва популярните Instagram, Messenger, и наскоро и WhatsApp.

Предвид на сериозните предизвикателства пред компанията, да разшири потребителите си отвъд настоящата си основна група, налице са сериозни опасения относно ангажираността. В допълнение, маржина на компанията е далеч под този на основни конкуренти. Ето защо, не очакваме потенциал за по-нататъшен възход отвъд планираната цена от първичното публично предлагане в диапазона между 14 и 16 долара за акция“, пише Кордуел в своя анализ.

Snap генерира приходи от 404.5 милиона долара през 2016-та година. Според Кордуел, тази сума може да нарасне до 1.13 милиарда долара през тази година, както и до 2.16 милиарда долара през 2018-та година. Прогнозите за 2019-та, са за приходи в размер на 3.03 милиарда долара.

Средния приход на потребител на Snapchat обаче, е по-малко от 15% от този на Facebook, факт, който според Кордуел, сочи наличието на краткосрочен потенциал, да е източник на ръст в приходите.

Кордуел смята обаче, че компанията ще достигне едва 55% от средния приход на потребител на Facеbook, до 2020-та година.

Провери също

Осем книги, които всеки предприемач трябва да прочете

Септември традиционно се свързва със старта на новия бизнес сезон. Това е времето, когато бизнес …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *