Начална Страница / Актуални / Възходът на „изкуствения интелект“ в управлението на активи

Възходът на „изкуствения интелект“ в управлението на активи

Автоматизираните системи за управление на активи, са последната мода при хеджфондовете. Целта на този род системи е да изключи „човешкия фактор“ от уравнението на активи, като по този начин се изключат и човешките грешки.

Според данни на Eurekahedge, този род алтернативни системи за управление на средства, бързо променят финансовата индустрия. Голямата им популярност пък, се предопределя от факта, че основната част от тях, използващи „изкуствен интелект“, бият по доходност традиционните хеджфондове.

Психология на успеха

Индексът Eurekahedge’s AI/Machine Learning Hedge Fund Index, съставен на база на 23 хеджфонда използващи „изкуствен интелект“ се е представял по-добре от традиционните хеджфондове от 2010-та година насам.

управление на финансите

Нещо повече, той е носил доходност за инвеститорите от 8.44% през последните шест години, на фона на едва 2.62% доходност за традиционните хеджфондове за същия период.

Според ValueWalk доминацията на фондовете базирани на „изкуствен интелект“, се предопределя от два основни провала на традиционните фондове.

Първият се корени в това, че традиционните фондове са изключително пренаселени, като към тях са били насочени 40 милиарда долара само през последните две години. Това прави търсенето на доходност от портфолио-мениджърите им много трудно.

Вторият провал е свързан с традиционните модели, следвани от мениджърите на тези фондове, които обикновено водят до едни и същи решения. А както всички знаем, когато всички мислят по един и същ начин, вероятността очакванията да не се сбъднат е много голяма.

Търговските модели, базирани на историческото представяне на активите имат проблеми, когато се имплементират в реални условия и често не се представят според очакванията.

Как новите системи успяват да се представят по-добре?

На първо място те са базирани върху възможно най-прости алгоритми. И на второ те са самоубочаващи се. Или променят поведението си в зависимост от промяната в средата и допускани вече грешки.

Провери също

Осем книги, които всеки предприемач трябва да прочете

Септември традиционно се свързва със старта на новия бизнес сезон. Това е времето, когато бизнес …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *