събота , декември 10 2016
Начална Страница / Актуални / Защо Snapchat планира да стане публична?

Защо Snapchat планира да стане публична?

Една от основните заплахи пред Facebook, в света на социалните мрежи – Snapchat, е подала документи за провеждане на първично публично предлагане. Според запознати, след първичното публично предлагане, пазарната капитализация на компанията може да възлезе на 25 милиарда долара.

Та защо Snapchat иска да стане публична?

Най-простият отговор е – за да се разплати с акционерите си. А първично публично предлагане, може да се очаква най-рано през март.

facebook

През 2013-та година Snapchat, отхвърли предложение на Facebook, да бъде купена, срещу сумата от 3 милиарда долара. И ако тогаваq много от пазарните експерти, сметнаха отхвърлянето на предложението, като „лудост“, то явно е било много добре преценено.

Snapchat с пазарна оценка от 40 милиарда при IPO?!

„В определен момент, всички частни компании, трябва да поемат към публичността и фондовите пазари, за да могат да платят на своите акционери. Или в противен случай, инвеститорите трябва да плащат на акционерите“, коментира Мат ДеСалво, ръководител на звеното за инвестиране в акции на щатските пазари в Mizuho Securities.

Разбира се, решение на инвеститорите е, кога една компания да стане публична, припомня още ДеСалво.

В допълнение, частните компании искат също така да се отблагодарят на служителите си, с провеждането на първично публично предлагане. Много често малките компании плащат на своите служители под формата на кеш и бонуси в акции.

С нарастване на размерите на една компания обаче, необходимостта да се плаща на служителите изисква все по-големи ликвидни средства, което често е трудно да се подсигуряват от настоящите инвеститори.

„В крайна сметка, всички успешни частни компании стават публични“, коментира ДеСалво. Единственият въпрос пред всяка една компания е – кога да стане публична?

От началото на тази година, се наблюдава съществено забавяне при публичните предлагания на щатския пазар, като едва 73 IPO-та са били проведени през първите три тримесечия на годината. Това е най-малкия им брой от 2009-та година. В тези публични предлагания, частните компании са набрали капитал в размер на 13.1 милиарда долара, според FactSet.

След избирането на Доналд Тръмп за президент обаче, пазарите отбелязаха съществен ръст, като индексите са близо до рекордните си стойности. Това създава много добра среда за провеждане на първични публични предлагания.

Провери също

means

Само тези шест неща трябва да държите в портфейла си

Дръжте портфейла си тънък – това е едно от основните изисквания към всеки модерен мъж. …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

plus500