петък , декември 9 2016
Начална Страница / Борси / Amazon или Michael Kors?

Amazon или Michael Kors?

Ако някой ви зададе въпроса – „В коя от тези две компании бихте предпочели да инвестирате Amazon.com или Michael Kors?”, то отговорът противно на очакванията ви може да е… В Michael Kors.

Защо?

Успешните инвеститори не веднъж и два пъти са съветвали инвеститорите да се разграничават от тълпата. В допълнение много от тях припомнят, че успешните инвестиции са… скучни!

амазон

В масовите инвеститори, веднага би се появил отговорът Amazon.com. Акциите на Amazon са модерни. Бизнесът на компанията е модерен. Той расте сериозно през последните години и най-вероятно ще продължи да расте. Акциите са добавили 100% от началото на миналата година до момента…

Не бива да забравяте обаче, че когато инвестирате, трябва да гледате не към историческото, а към бъдещото представяне в избраните от вас акции.

Та защо не Amazon, а Michael Kors?

Освен, че първата компания е модерна, а втората – не, което накланя везната в полза на последната, целта е да гледате към потенциала за ръст на двете компании от тук нататък.

майкъл корс

За последните две години и половина акциите на компанията за маркови дрехи са загубили 50% от стойността си. Повод за тревога в среда на растящ пазар? И да и не…

Да, защото фундаментът пред нея може да се е променил сериозно, което явно предопределя и поевтиняването й. И не… защото на спада в акциите й можете да гледате като на добра възможност за покупки. Акциите на компанията трябва да поскъпнат със 100%, за да се върнат при нивата си отпреди две години и половина.

За същия период от две години и половина акциите на Amazon са поскъпнали със 150%. Тоест, възможно е голям процент от потенциала им за поскъпване да е изчерпан…

В допълнение, колкото и различни да изглеждат двете компании, трябва да отбележим факта, че до средата на миналата година, двете компании са се движили доста идентично, като от 2012-та до 2015-та година, акциите на Michael Kors са били с изпреварващ ръст, от тези на Amazon.

Най-печелившите производители на дрехи на щатския пазар

Да, разбира се, че света се променя… Онлайн-продажбите са бъдещето. Въпросът е дали акциите на производителя на маркови дрехи не са недооценени? За да отговорим на този въпрос ще се обърнем към фундамента на компанията. Това ще направим, като сравним компанията с конкуренти от сектора й.

Компанията е със съотношение цена-прогнозирана печалба от 9.9, при средно за сектора от близо два пъти повече. Тя се отличава с възвръщаемост на активите от 27%, както и на собствения капитал от 42.1% (Бъфет препоръчва да търсите компании с възвръщаемост на собствения капитал над 15%).

Продължава на следваща страница…

plus500

Провери също

силен долар

1.0457 – последната преграда пред паритет на долара и еврото

Доларът се повиши до 14-годишен максимум, преди да върне част от спечеленото в четвъртък, когато …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *