понеделник , декември 5 2016
Начална Страница / Борси / Защо Дейвид Айнхорн скъсява Netflix и Amazon?

Защо Дейвид Айнхорн скъсява Netflix и Amazon?

Инвестирането в стойност е широко прилагана стратегия на фондовите пазари. Базирайки се на нея, популярният инвеститор Дейвид Айнхорн обяснява защо е скъсил (заложил, че акциите ще поевтиняват) акциите на Netflix и Amazon, двете най-добре представящи се компании от широкия индекс S&P 500 през изминалата година.

През 2014 година, Дейвид Айнхорн, управляващ фонда Greenlight Capital, предупреди за формиране на балон, подобен на технологичния в края на 90-те години на миналия век.

Вижте още: Пет типа акции, които да избягвате

“Разбира се както не веднъж сме предупреждавали инвеститорите, много опасно е да скъсяват акции на компании, които са се отделили от действителността. В крайна сметка, ако една неразумна цена нарасне два пъти, то тя не става два пъти по-неразумна, просто си остава неразумна“, коментира Айнхорн.

Две години по-късно, през 2016 година, Айнхорн продължава да поддържа тезата си за технологичните компании. Само че дългата и късата стратегия на управлявания от него фонд, преживя една тежка 2015-та година, със загуба за инвеститорите в размер на 20.2%.

През януари Greenlight Capital, оповести късите си позиции в Netflix Inc. и Amazon.com Inc., които поскъпнаха през изминалата година съответно със 134.28% и 117.78%.

netflix-amazon_-590x350

Като една от основните причини да се скъсят акциите на Amazon бе посочена липсата на причина те да са при настоящите си нива. А за по-нататъшното добро представяне на Netflix, според Айнхорн, ще е нужно компанията да повиши цените на услугите си, което ще доведе до отлив на клиенти.

Amazon се търгува при съотношение цена-печалба от 290.5, на фона на 32.9 средно съотношение за сектора, както и 18.8 за широкия индекс.

В допълнение, Айнхорн посочи, че Amazon се отличава със съотношение цена-счетоводна стойност от 22.5, докато средното за сектора е 7.7, както и за S&P 500 е в размер на 2.7. Amazon има също така и над средното съотношение цена-продажби при 3, спрямо 1.9 за сектора.

Подобна е фундаменталната ситуация при Netflix, където съотношението цена-печалба е 338.3, спрямо средното от 34.4 за сектора.

Бъдещото съотношение цена-печалба е 128.2, или дори не се залага съществен ръст на печалбата, според експерта. Съотношението цена-счетоводна стойност на компанията е 18.1, при средно 4.1 за сектора, а това цена-продажби е 6, спрямо 2.1 за сектора.

Провери също

бичи пазар

Нов връх за S&P 500 – и какво от това?

Щатските индекси се повишиха вчера до нови рекорди, като това направи и индексът на сините …

Plus500