петък , декември 9 2016
Начална Страница / Любопитно / Какъв атмосферен бензинов двигател да изберем?

Какъв атмосферен бензинов двигател да изберем?

Покупката на автомобил винаги води до един много важен въпрос „Колко конски сили да бъде?“. Достигането на отговор изисква малко по-дълбоки разсъждения и отговарянето на въпроси, които биха могли да помогнат. В следващите редове ще разгледаме точно тази тема:

Picture-144

1. За какво ще се употребява автомобила?

Градските разходки или магистрални пътешествия? Изборът на кола винаги трябва да започва от основното приложение. Ако ще се разхождате предимно в града и рядко бихте ходили до морето с него, тогава изберете малък двигател, който няма ресурса да гълта гориво в задръстванията. Ако все пак смятате да пътувате често и поне по 3-4 хиляди извънградски километра, фокусирайте се върху големите двигатели. Причината?

Малките двигатели са ефективни в градски условия и трудно биха минали разхода от 10-12 литра с климатик и тежък крак на газта.

Големите, от друга страна, започват с разход на място от 10/100 и без никакви проблеми биха могли да стигнат до 20-22 литра с климатик. Основен разход на гориво винаги ще бъде задръстването и климатика, а при ограничение от 50 км/ч е трудно да вярваме, че мощност от над 100 конски сили би могла да бъде оправдана.

Тествахме два автомобила на една и съща марка и един и същи модел. Големият двигател беше 2.3-литров атмосферен бензин със 150 конски сили, а малкият само 1.4 със 75 конски сили. Разходът при първият беше двоен, освен когато не го държите на 1000 оборота на 5-та скорост – бордовият компютър показваше разход от 6 литра на 100 км, но колко често можете да го карате точно така? На магистралата ролите започват да се разменят, защото при 140 км/ч, малкият двигател имаше разход от 8-10 литра на 100 км, докато големият спадаше до 7 литра на 100 км.

acid_picdump_43-500x357

2. Можем ли да си го позволим?

Започвайки от годишните данъци, малките двигатели до 101 конски сили все още остават привилегировани и могат да се разминат с данък до 50 лева. От 102 конски сили, разходите започват да се повишават драстично и да достигат сумата от 150 до над 500 лева, в зависимост от вашия избор. Застраховките и автокаското (ако изберете да има такова) също стават по-скъпи за мощните автомобили. Сервизирането може да бъде още едно перо в разходите.

Големите двигатели често са комплексни и скъпи за поддръжка. Има двигатели, чиято верига трябва да се сменя на 250 000 – 300 000 километра и имайки предвид „младостта“ на предлаганите автомобили у дома, възможността да получите сервизна сметка за над 2000 лева се повишава. След това не трябва да забравяме, че имаме свещи, кабели, бобини, два чифта гуми и минимум две смени на масло, в зависимост от начина на шофиране. Други консумативи са накладките, дисковете и съединителя. Колкото по-мощен е вашият автомобил, толкова по-сериозни могат да бъдат разходите. Някои хора често поставят алтернативно гориво с надеждата да намалят разхода, но вместо това го повишават след многобройни разходки до АГУ сервиза за многократни настройки.

VW_Golf_7_GTD_vs._VW_Golf_1_GTD_Heck

Продължава на следваща страница…

Провери също

заетост

10 неща, които ако кажете на интервю, автоматично отпадате…

Много се говори за нещата, които трябва да правите и да казвате по време на …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

plus500