събота , декември 3 2016
+500
Начална Страница / Съветите на успелите / Трите тайни на успешните компании

Трите тайни на успешните компании

Някои компании са по-добри от други. И това, често се отразява в цените на акциите им. Вземете например Amazon…

Та въпросът, който може да се формира в главата на инвеститорите, е как да разпознават успешните компании от останалите. Има три тайни за това!

Шест от най-добрите дивидентни компании в САЩ

Всъщност тези тайни са всеизвестни, но малко инвеститори им отделят достатъчно внимание. Те включват – конкурентни предимства, добър мениджмънт и пазарно лидерство.

Нека да ги разгледаме малко по-подробно.

Конкурентни предимства

Майкъл Портър е пионер в разработването на концепцията за конкурентните предимства, като ги разбива в две основни форми – предимства свързани с диференциацията и предимства свързани с разходите.

Първият тип предимства са когато една компания предлага по-добри продукти на пазара от конкурентите си, на пазарни цени.

предимства

Разходните предимства са когато една компания предлага същите продукти от тези на останалите конкуренти, но на по-ниски цени.

Добрите компании, могат също така да поддържат високия си статут, благодарение на високите бариери за влизане в определен бизнес. Това може да включва големи фиксирани или първоначални разходи, като например във фармацевтичната индустрия, или разработването на софтуер. Високите бариери за влизане в един бизнес, могат да отказват потенциални конкуренти, да навлязат в него.

Качествен мениджмънт

Това е един от водещите критерий на Уорън Бъфет, когато преценява дали да инвестира в една компания, или не. Добрият мениджмънт може не само да води компанията през трудни моменти, но и до голяма степен да е отговорен за бъдещите й постижения.

BlackBerry-Priv3

Историята познава много случаи, в които добри компании са се проваляли, заради лош мениджмънт. Няма как да не дадем като пример първата компания, която ни идва на ум – канадският производител на смартфони Blackberry.

Пазарно лидерство

apple

Едно от най-важните качества на добрата компания е това, тя да е лидер, или поне сред лидерите в сектора си.

Лидерството може да има много форми – от уникални продукти, до репутация и имидж на марката. Коя е една от първите марки, която изниква в ума ви, когато става въпрос за смартфони? Apple разбира се… Това е една добра компания!

plus500

Провери също

richard-branson-in-hamburg

Най-важното нещо, на което майката на Ричард Брансън го е научила

Много можем да научим от успешния предприемач и инвеститор – Ричард Брансън. Милиардерът, разказва за …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *