неделя , декември 11 2016
+500
Начална Страница / Съветите на успелите / Закърбърг доказа, че който се смее последен, се смее най-добре…

Закърбърг доказа, че който се смее последен, се смее най-добре…

Най-голямата социална мрежа в света – Facebook закупи приложението за инстантни съобщения WhatsApp за сумата от над 20 милиарда долара, в едно от най-големите придобивания в технологичния сектор.

Вижте още: 10 факта за Facebook, които ще ви впечатлят

Когато сделката бе осъществена, през 2014-та година, тя срещна много критики и присмех от страна на анализаторите. Мобилното приложение разполагаше с приходи от малко над 10 милиона долара и значителен по обем разходи, като на практика бе на загуба от от близо 140 милиона долара.

mark

Започнаха да валят всякакви сравнения, какво е можел да купи Facebook за тези пари. Най-цветущите бяха, че Закърбърг можеше да си купи четири небостъргача като новия Световен търговски център, или пък да покрие целия бюджет за хуманитарни помощи на ООН за една година, че и да му останат средства. Както и да финансират NASA за една година.

fund nasa

Любимата храна на Марк Закърбърг е увит в бекон хотдог. На някои места в Калифорния този тип хотдог се продава за 1.50 долара, което означава, че Facebook е могла да купи достатъчно от тях, така че Закърбърг да има по един за всяка секунда в следващите 400 години.

<> on July 2, 2009 in New York, New York.

Една ядрена бомба B61-12 се смята, че струва 28 млн. долара, така че Facebook можеха да се сдобият с 678 от тях, вместо да купуват приложение за чат.

Марк Закърбърг и компания са щели да изглеждат доста внушително в четирите самолетоносача от клас Nimitz по 4.5 млрд. долара всеки, които биха могли да си купят с тези пари, се присмиваше друго авторитетно издание. И така нататък и така нататък…

aircraft-carrier-cost-horizontal-large-gallery

Както гласи една поговорка обаче, който се смее последен, се смее най-добре. А това в случая е Марк Закърбърг…

Благодарение на изключителната му далновидност и стратегическо мислене, както и усетът, че светът се е запътил към доминация на мобилните приложения, Закърбърг успя да преведе Facebook в новото време. В него мобилната реклама доминира и ще продължава да доминира в приходите на водещите интернет компании. А социалната мрежа е начело на този тренд, именно до голяма степен на тази покупка…

Нещо повече, в момента 85% от приходите на Facebook са от мобилна реклама, като тя е сегментът, регистрирал най-голям ръст в сектора.

Доминацията на мобилната реклама е толкова голяма, че от ноември от социалната мрежа ще се откажат от рекламите на персонални компютри, като ще съсредоточат изцяло усилията си към мобилното си приложение.

А и още нещо… Докато стойността на почти всички неща, които Закърбърг би си купил с цитираните милиарди едва ли се е повишила значително през последните близо две години, то акциите на ръководената от него компания нараснаха с близо 100% за посочения период. Та кой се смее последен според вас?…

plus500

Провери също

флаш криза

Две стратегии, за да избегнете следващата „флаш криза“

Едно ново явление, е истински кошмар за инвеститорите – така наречените „флаш кризи“. Това е …