петък , януари 20 2017
Начална Страница / Съветите на успелите / Закърбърг доказа, че който се смее последен, се смее най-добре…

Закърбърг доказа, че който се смее последен, се смее най-добре…

Най-голямата социална мрежа в света – Facebook закупи приложението за инстантни съобщения WhatsApp за сумата от над 20 милиарда долара, в едно от най-големите придобивания в технологичния сектор.

Вижте още: 10 факта за Facebook, които ще ви впечатлят

Когато сделката бе осъществена, през 2014-та година, тя срещна много критики и присмех от страна на анализаторите. Мобилното приложение разполагаше с приходи от малко над 10 милиона долара и значителен по обем разходи, като на практика бе на загуба от от близо 140 милиона долара.

mark

Започнаха да валят всякакви сравнения, какво е можел да купи Facebook за тези пари. Най-цветущите бяха, че Закърбърг можеше да си купи четири небостъргача като новия Световен търговски център, или пък да покрие целия бюджет за хуманитарни помощи на ООН за една година, че и да му останат средства. Както и да финансират NASA за една година.

fund nasa

Любимата храна на Марк Закърбърг е увит в бекон хотдог. На някои места в Калифорния този тип хотдог се продава за 1.50 долара, което означава, че Facebook е могла да купи достатъчно от тях, така че Закърбърг да има по един за всяка секунда в следващите 400 години.

<> on July 2, 2009 in New York, New York.

Една ядрена бомба B61-12 се смята, че струва 28 млн. долара, така че Facebook можеха да се сдобият с 678 от тях, вместо да купуват приложение за чат.

Марк Закърбърг и компания са щели да изглеждат доста внушително в четирите самолетоносача от клас Nimitz по 4.5 млрд. долара всеки, които биха могли да си купят с тези пари, се присмиваше друго авторитетно издание. И така нататък и така нататък…

aircraft-carrier-cost-horizontal-large-gallery

Както гласи една поговорка обаче, който се смее последен, се смее най-добре. А това в случая е Марк Закърбърг…

Благодарение на изключителната му далновидност и стратегическо мислене, както и усетът, че светът се е запътил към доминация на мобилните приложения, Закърбърг успя да преведе Facebook в новото време. В него мобилната реклама доминира и ще продължава да доминира в приходите на водещите интернет компании. А социалната мрежа е начело на този тренд, именно до голяма степен на тази покупка…

Нещо повече, в момента 85% от приходите на Facebook са от мобилна реклама, като тя е сегментът, регистрирал най-голям ръст в сектора.

Доминацията на мобилната реклама е толкова голяма, че от ноември от социалната мрежа ще се откажат от рекламите на персонални компютри, като ще съсредоточат изцяло усилията си към мобилното си приложение.

А и още нещо… Докато стойността на почти всички неща, които Закърбърг би си купил с цитираните милиарди едва ли се е повишила значително през последните близо две години, то акциите на ръководената от него компания нараснаха с близо 100% за посочения период. Та кой се смее последен според вас?…

Провери също

трейдър

Три неща, на които финансовите консултанти не могат да ви научат

Българите все още нямат финансовата култура да се обръщат за съвет към финансови консултанти. Обикновено …