неделя , септември 24 2017
Начална Страница / Технологии / Как виртуалната реалност ще спечели света през 2017?

Как виртуалната реалност ще спечели света през 2017?

Един от водещите технологични трендове на изминаващата си вече година, бе раждането на виртуалната реалност. Според редица експерти трендът на спечелване на потребителския интерес от новата технология, ще продължи и през следващата година.

Кук подсказа кое може да е следващото „голямо нещо“ за Apple

Устройства като Oculus Rift, HTC Vive и PlayStation VR, съдействаха за това, виртуалната реалност да влезе в домовете на потребителите. Тези устройства обаче, все още са в тяхната зародишна форма.

Компании, като Oculus, HTC и Sony, все още не са особено отзивчиви относно въпроси, като колко подобни устройства са продали до момента. Според консултантската компания IDC обаче, общите продажби на трите компании, едва ли ще преминат границата от 800 000 устройства през 2016-та.

oculus_rift_headphone_designs_w_755

И докато тези данни не са особено лоши, според анализаторите, те до голяма степен са „разочароващи“, като не отговарят на големите очаквания за интерес към новата технология.

Очакванията за следващите години, са далеч по-високи. През май J.P. Gownder, прогнозира, че ще бъдат продадени 52 милиона устройства за виртуална реалност в световен мащаб до 2020-та година.

Една от основните спънки пред потребителите в момента, е високата цена на устройствата. Например моделът HTC Vive, едно от най-скъпите устройства на пазара в момента струва 800 долара, а устройството Rift може да достигне цена от 880 долара, с включване на всички контролери към него.

И докато цената на устройството на Sony, изглежда най-ниска – при ниво от 400 долара, тя изисква наличието на PlayStation Camera и PlayStation Move контролери, които добавят още 100 долара към стойността й.

И докато другите устройства, изискват изключително мощни компютри, то за устройството на Sony, трябва да разполагате с PlayStation 4, което добавя нови 250 долара към стойността.

Цената е основна пречка пред придобиването на устройство за виртуална реалност, посочено от 40% от потенциалните купувачи на устройството Rift и 38% за устройството Vive.

Производителите вече работят по въпроса за намаляване на цената. Например, когато устройството на Oculus бе за пръв път показано, то бе пуснато срещу цена от 1000 долара. То изискваше обаче компютри, с цени от поне 1000 долара.

В момента от компанията преговарят с производители на компютри, за да направят така, че устройството да може да се ползва с компютър, с цена до 500 долара. Това е съществено подобрение.

Компании като Intel и Microsoft, работят с външни производители на хардуер, за изработване на устройства, които не изискват да работят съвместно с мощно компютри. Тук отново в основата е концепцията за намаляване на разходите на устройствата.

Провери също

ноут 5

Най- най- най-… при смартфоните

Ако ви се налага да си купите смартфон, то е много вероятно да сте раздесеторен, …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *