събота , декември 10 2016
Начална Страница / Водеща / Alibaba – компанията на следващото десетилетие?

Alibaba – компанията на следващото десетилетие?

Всеки се опитва да отгатне коя ще е компанията на следващото десетилетие. Разбира се, няма как и ние като „експерти“ да не се пробваме…

Преди това малко статистика. Кой е казал, че средностатестическия инвеститор няма поне толкова голям шанс да отгатва накъде ще се движи пазара, колкото „великите умове“?

Защо да инвестирате в компании, изплащащи дивидент?

В крайна сметка повече от половината от портфолио-мениджърите не успяват да бият пазара или статистически хвърлянето на монета е с по-голям шанс за по-точно прогноза от „общото мнение“.

Само ще уточним, че в момента широкият щатски индекс S&P 500 се търгува над средните очаквания за нивата му до края на годината, на над 80% от „спецовете“, дали прогнози за индекса и то само преди няколко месеца. Или почти никой не очакваше пазарът да достигне до тези си нива.

Та на въпроса, защо Alibaba?

алибаба

Много хора оприличават китайския онлайн търговец с щатската компания Amazon. Затова ще направим едно сравнение между двете компании.

Нищо не може да спре Amazon, Безос е вече третия най-богат човек в света

И двете компании са най-големите онлайн-търговци в страните си, макар да са с далеч по-различни бизнес-модели и да оперират в различни икономики.

За тримесечието до март, продажбите на Alibaba се повишиха с 39%, което изпревари прогнозите на анализаторите. Това стана въпреки перспективите за забавяне на ръста на китайската икономика.

Въпреки уксорения ръст, акциите на китайската компания се търгуват при миналогодишните си нива. За сравнение, книжата на Amazon поскъпнаха с близо 60% за последната една година.

Три четвърти от приходите на Amazon идват от продажбата на електроника и други продукти, докато 23% – от доставката на дигитално медийно съдържание. Последното включва услугата Amazon Prime за видео-съдържание, базирано на годишна такса.

Малък дял от приходите на Amazon са от комисионни от трети страни.

От друга страна Alibaba оперира, чрез няколко големи онлайн търговеца, като държи 80% от онлайн-търговията в Китай. За сравнение Amazon е с дял от едва 30%. Китайския онлайн търговец разполага с 423 милиона активни потребителя.

До голяма степен ръстът на приходите на Alibaba е свързан с експлозията на мобилната търговия. Там ръстът е от 149% за последната една година до 2 милиарда долара. Силните позиции в това направление, са гаранция за по-нататъшен ръст при приходите.

Китайският онлайн-търговец, наблюдава също така ръст, благодарение на разрастване на бизнеса си и към вътрешността на страната – селските райони.

За да забогатеете е важно да четете „между редовете“

И двете компании се представят по-зле на пазара от началото на годината, но за последната една година акциите на Amazon се повишиха с близо 60%.

Щатската компания отчете печалба от 1.07 долара през първото тримесечие, докато Alibaba изнесе 47 цента на акция, което бе под средните очаквания на анализаторите за 55 цента на акция.

И макар печалбата на Alibaba да е над два пъти по-малка от тази на щатския си именит конкурент, трябва да отбележим фактът, че книжата на китайския търговец, са близо девет пъти по-евтини.

Пазарната капитализация на щатската компания е близо 350 милиарда долара, при 207 милиарда за Alibaba.

Настоящото съотношение цена-печалба (на база на печалбата за последната една година) на Alibaba е 20, докато това на Amazon е 305. Бъдещото съотношение цена-печалба (въз основа на прогнозираната за следващата година печалба) на китайската компания се очаква да се запази 20, докато на Amazon да се понижи до 70.

Китайската компания се търгува при съотношение възвръщаемост на собствения капитал от 35%, а Amazon е със същото съотношение от 9.1%. За сравнение Бъфет препоръчва на инвеститорите да се насочват към компании с подобно съотношение от над 15%.

И накрая още едно нещо…

Продължава на следваща страница

plus500

Провери също

таймиране

Инвеститорските емоции, които преживяваме, докато търгуваме

Много често ще чуете, че инвеститорите са подвластни на емоциите и че именно емоциите са …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

plus500