понеделник , март 27 2017
Начална Страница / Водеща / Защо обикновено не харесваме банката си?

Защо обикновено не харесваме банката си?

За банките важи с пълна сила правилото – „с тях зле, но без тях още по-зле“. Определено може да се каже, че финансовите институции трябва да работят по-здраво, за да подобрят имиджа си.

И все пак, нека да разгледаме основните направления, по които банките „лазят по нервите“ на клиентите си, както и най-честите причини, които могат да ви накарат да погледнете към друга финансова институция.

1. По-добро отношение към новите клиенти

Едно от нещата, които в най-голяма степен огорчават настоящите им клиенти са перманентно по-добрите условия предлагани на новите клиенти. Това важи, както по отношение на кредитите, така и на депозитите.

[ File # csp10744141, License # 2251323 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / pressmaster

Почти винаги най-добрите оферти по депозитите са промоционални предложения, които важат до определена дата. Например в момента най-добрата лихва по депозит откриваме именно по такъв депозит предлаган до края на юни от TBI Bank, с ефективен лихвен процент от 1.63%.

Кой дава най-високите лихви по депозити у нас?

Същото важи и за кредитите. В борбата да си крадат „качествените“ клиенти, банките са склонни да предлагат много по-добри лихвени условия на новите си клиенти. В допълнение можем да припомним, че лихвите по кредитите у нас са най-високи в Европа.

2. Липса на възможности за удобно онлайн-банкиране

Съвременният технологичен потребител иска да банкира, през смартфона си. Той няма време, желание, както и нерви да „виси в офиси“ и да чака търпеливо реда си от изтеглена машинка.

Та, който не следва този тренд, до голяма степен може да се каже, че е обречен в бъдеще. В допълнение изцяло онлайн-банките набират все по-голяма скорост на Запад, тенденция, която е много възможно да се прехвърли и у нас, много по-бързо отколкото финансовите институции предполагат.

Female hands using online banking on touch screen device

Времето, в което можеш да чакаш пред офиса на популярна банка в продължение на 30 минути, за да си изтеглиш номер и да ти кажат, че няма да те обслужат, защото затварят след половин час (реална история), определено изтече.

Вижте още: Онлайн банки дават лихви до 4%

3. Лихвите, таксите и комисионите винаги са сред най-неизгодните за потребителите

Ясно е, че банките си изкарват голяма част от печалбата от такси и комисиони. Някои банки обаче, разчитайки на голямата си клиентска база, смятат че е нормално да поддържат почти винаги най-неизгодните за клиентите си условия.

151026_BestBanks_OutrageousFees

Това включва най-ниски лихви по депозтитие, най-високи лихви по кредитите, най-високи такси за превод към друга банка и др.

Не бъдете мързеливи, проверете какви такси плащате на банката си. Имайте в предвид, че разликите между финансовите институции могат да са значителни. Още с по-голяма сила важи това, ако банкирате много и често.

В допълнение погледнете какви са месечните ви и годишните такси по поддръжка на сметката, по кредитната ви карта и т.н.

А знаете ли, че много банки си начисляват месечна такса по сметка, която отдавна не сте ползвали и е видно, че е „мъртва“. Много често обаче, за такава сметка ще ви се припомни, когато по нея са се натрупали непосилни такси и задължения (вместо както е напълно логично да ви звъннат два три месеца, след като се види, че по една сметка няма движение).

4. Такси от тегления от банкомати

А вие знаете ли колко ви се удържа от теглене от банкомат от вашата банка?

Продължава на следваща страница…

Провери също

губещ

Кои са грешките, които продължаваме да повтаряме, докато не загубим всичко?

Навярно сте чували фразата „остави го да се опари и ще се научи“. И докато …