неделя , декември 11 2016
Начална Страница / Водеща / Защо обикновено не харесваме банката си?

Защо обикновено не харесваме банката си?

За банките важи с пълна сила правилото – „с тях зле, но без тях още по-зле“. Определено може да се каже, че финансовите институции трябва да работят по-здраво, за да подобрят имиджа си.

И все пак, нека да разгледаме основните направления, по които банките „лазят по нервите“ на клиентите си, както и най-честите причини, които могат да ви накарат да погледнете към друга финансова институция.

1. По-добро отношение към новите клиенти

Едно от нещата, които в най-голяма степен огорчават настоящите им клиенти са перманентно по-добрите условия предлагани на новите клиенти. Това важи, както по отношение на кредитите, така и на депозитите.

[ File # csp10744141, License # 2251323 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / pressmaster

Почти винаги най-добрите оферти по депозитите са промоционални предложения, които важат до определена дата. Например в момента най-добрата лихва по депозит откриваме именно по такъв депозит предлаган до края на юни от TBI Bank, с ефективен лихвен процент от 1.63%.

Кой дава най-високите лихви по депозити у нас?

Същото важи и за кредитите. В борбата да си крадат „качествените“ клиенти, банките са склонни да предлагат много по-добри лихвени условия на новите си клиенти. В допълнение можем да припомним, че лихвите по кредитите у нас са най-високи в Европа.

2. Липса на възможности за удобно онлайн-банкиране

Съвременният технологичен потребител иска да банкира, през смартфона си. Той няма време, желание, както и нерви да „виси в офиси“ и да чака търпеливо реда си от изтеглена машинка.

Та, който не следва този тренд, до голяма степен може да се каже, че е обречен в бъдеще. В допълнение изцяло онлайн-банките набират все по-голяма скорост на Запад, тенденция, която е много възможно да се прехвърли и у нас, много по-бързо отколкото финансовите институции предполагат.

Female hands using online banking on touch screen device

Времето, в което можеш да чакаш пред офиса на популярна банка в продължение на 30 минути, за да си изтеглиш номер и да ти кажат, че няма да те обслужат, защото затварят след половин час (реална история), определено изтече.

Вижте още: Онлайн банки дават лихви до 4%

3. Лихвите, таксите и комисионите винаги са сред най-неизгодните за потребителите

Ясно е, че банките си изкарват голяма част от печалбата от такси и комисиони. Някои банки обаче, разчитайки на голямата си клиентска база, смятат че е нормално да поддържат почти винаги най-неизгодните за клиентите си условия.

151026_BestBanks_OutrageousFees

Това включва най-ниски лихви по депозтитие, най-високи лихви по кредитите, най-високи такси за превод към друга банка и др.

Не бъдете мързеливи, проверете какви такси плащате на банката си. Имайте в предвид, че разликите между финансовите институции могат да са значителни. Още с по-голяма сила важи това, ако банкирате много и често.

В допълнение погледнете какви са месечните ви и годишните такси по поддръжка на сметката, по кредитната ви карта и т.н.

А знаете ли, че много банки си начисляват месечна такса по сметка, която отдавна не сте ползвали и е видно, че е „мъртва“. Много често обаче, за такава сметка ще ви се припомни, когато по нея са се натрупали непосилни такси и задължения (вместо както е напълно логично да ви звъннат два три месеца, след като се види, че по една сметка няма движение).

4. Такси от тегления от банкомати

А вие знаете ли колко ви се удържа от теглене от банкомат от вашата банка?

Продължава на следваща страница…

plus500

Провери също

как да инвестирате

Защо и кога, животът под наем не е „хвърляне на пари на вятъра“

Сред българите все още цари схващането, че животът под наем е хвърляне на „пари на …

Plus500