неделя , декември 11 2016
+500
Начална Страница / Водеща / Искате да откривате страхотни инвестиционни възможности?

Искате да откривате страхотни инвестиционни възможности?

Да откриете следващата си добра инвестиционна идея може и да не е чак толкова лесна работа. Те не се появяват толкова често, както и не падат от небето…

Трябва да положите сериозни усилия. Според експерти обаче, има няколко места, на които е много вероятно да ги намерите.

Ето и къде можете да ги търсите, според специалистите:

1. Компании с добър оперативен ливъридж

Тук идеята е проста. Търсете компании, чиито печалби растат с по-бързи темпове от тези на разходите.

apple-logo-100371350-primary.idge

Идеален пример за това може да се даде с акциите на Apple (AAPL), понастоящем най-голямата по пазарна капитализация компания в света. Когато през 2007-ма година компанията представи революционния си iPhone, приходите й се утроиха само за четири години. Или това е темп на повишение от 33% на година.

Печалбите обаче, растяха дори по-бързо, при средногодишен темп от 58%, което допринесе за упеторяване в цената на акциите й за посочения период.

Т.е. на Apple не й е било необходимо да утрои размера на операциите си, за да утрои продажбите си. Вместо това, тя е изнесла част от производството към външни компании, доставчици на компоненти. Това е помогнало на Apple да увеличава печалбата си с по-ускорени темпове, спрямо приходите й.

2. Завръщащи се бизнеси

Правилният нов мениджър, иновативен продукт или услуга, могат да върнат компанията отличаваща се с продължителен спад в продажбите и печалбите, отново в играта. Има много примери за това. Тук инвеститорите трябва обаче, да са много внимателни.

обръщаща компания

Защото има и не по-малко случаи на неуспешни опити да се промени посоката на „потъващия кораб“. Необходимо е много задълбочено познаване на един бизнес и неговите фундаменти, както и конкретно на една компания, за да се определи дали спада е възобновяем, или се дължи на фундаментална промяна в потребителските вкусови и предпочитания.

3. Вторични трендове

Понякога масата е права. Разбира се няма как винаги да греши, противно на това, което много анализатори и гениални инвеститори съветват.

Налице са „нови трендове“, които се отличават с изключителна сила и тези които първи ги хванат, често реализират огромни печалби.

facebook

Като пример можем да посочим Facebook и правилната ориентация към бъдещето на рекламата – мобилната реклама. Прозорливостта на Закърбъг, направи много инвеститори много богати.

4. Подценени компании, ориентирани към ръст

Това е относително рядко срещане явление и все пак може да бъде срещнато. Практиката сочи, че компаниите ориентирани към ръст, по-често са надценявани, отколкото подценявани, поради естеството на техния бизнес. Факт е, че голяма част от инвеститорите отделят много време в търсенето на следващия  Apple или Facebook.

5. Компании, погрешно отъждествявани с определени бизнеси

Много често инвеститорите причисляват компаниите към определени сектори, към които те са с минимална експозиция. Това често води до неправилното представяне на акциите им, в съответствие с това на сектора или индустрията.

Words are spelled out on a Scrabble board in this arranged photograph taken with a tilt-shift lens to illustrate the theme of risk in Oradell, New Jersey, U.S., on Thursday, June 18, 2015. Photographer: Ron Antonelli/Bloomberg via Getty Images

Разбира се трябва да имате в предвид, че веднъж когато е сложен „неправилен етикет“ на един бизнес или компания, то може да минат години, преди инвеститорите да осъзнаят грешката.

Продължава на следваща страница…

plus500

Провери също

таймиране

Инвеститорските емоции, които преживяваме, докато търгуваме

Много често ще чуете, че инвеститорите са подвластни на емоциите и че именно емоциите са …